Història del club

HISTÒRIA DEL CB TORELLÓ

Primer es va crear un equip de noies, cap a l’any 63, i una mica més tard es va afegir un grup de nois que també volien començar a jugar a bàsquet.

I va ser a partir d’aquí que va sorgir la idea de fundar el CB Torelló, cohesionant-se amb l’equip de noies i així fundant un club mixt. Aquests aficionats van començar a buscar gent perquè els ajudés en aquest projecte.
En aquella primera època, el club comptava doncs amb un equip masculí i un equip femení. En aquell moment l’equip masculí participava  a la lliga comarcal d’Osona, mentre que l’equip femení només tenia la opció de jugar amistós amb altres equips femenins.

Quan van tenir suficient suport, van començar a estructurar el club, la junta directiva, els entrenadors, els equip, amb l’objectiu de participar en competicions federades.  El primer president del club va ser Rafael Adrover Royo. A partir d’aquí es va constituir la junta directiva. El primers membres d’aquesta junta eren persones que tenien interès per les activitats esportives i els mateixos jugadors/res.

Amb aquesta idea de potenciar el bàsquet van començar a anar a les escoles per així reclutar nois i noies. Arrel d’aquesta iniciativa, el club va arribar al nombre d’equips necessaris per competir a la Federació Catalana de Basquetbol: per part masculina (sènior-juvenil-infantil) i per part femenina un equip sènior.

També, cal afegir diferents equips de categoria mini que jugaven a l’escola i que en aquella època encara no formaven part del club.

A nivell esportiu hi va haver un moment de crisi en l’apartat masculí atès que els arbitratges dels nois eren molt cars i el club tenia molts costos. Aquest fet va provocar que els equips masculins anessin desapareixent, tot i que més tard van tornar a reaparèixer. La desaparició dels equips masculins va portar a una reducció de la junta i  Isidre Saborit i Tomàs Prat van seguir amb la continuïtat de la entitat.

Aleshores, Tomàs Prat va passar a ser el president i va ser ell qui va tirar endavant el CB Torelló ja que era la seva única dedicació. Prat era en aquell moment la persona que portava  la part econòmica i administrativa i Saborit la esportiva conjuntament amb jugadors com Ramon Juanola o Alba Rubinat.

Sobre els anys 80, amb l’arribada de l’Emili Vinyas a Torelló és va potenciar el bàsquet a les escoles i juntament amb en Ramon Jordana (Actualment entrenador del UNI GIRONA i Director Tècnic durant molts anys del programa Segle XXI). Amb ells, el club va ressorgir fins aconseguir els millors èxits esportius i donant la continuïtat a tots els nivells els nivells fins el dia d’avui.

ÈXITS ESPORTIUS DEL CLUB

Un dels èxits més grans, a nivell esportiu, que ha aconseguit el CB Torelló ha estat anar als Campionats d’Espanya.  L’entrenador de l’equip era Ramon Jordana. Després de perdre el Campionat del 1987, Jordana va dir que estaven contents pel nivell jugat però tenien una decepció que no podien evitar. A més, veia la oportunitat de tornar el pròxim any ja que les jugadores serien cadets de segon any. Aquest èxit es va aconseguir quedant Campiones el 1988 (Alacant) i Terceres el 1989 (Badalona)

Un altre èxit esportiu aconseguit pel CB Torelló va ser el títol de Campiones de Catalunya en categoria pre-infantil femení l’any 2001 i en categoria cadet femení l’any 2004. Júnior femení 2007 i també vam quedar campiones de Catalunya l’any 2013 de júnior femení Nivell A.

I finalment, destacar l’èxit esportiu del club, l’ascens de l’equip sènior femení a Copa Catalunya, obtingut l’any 2005. Aquesta és la categoria més alta aconseguida per un equip sènior femení a nivell de comarca, amb la qual cosa encara es reafirma més la idea del club dedicat a potenciar el bàsquet femení.